Betingelser felgreparasjon

Haugesund dekkhotell vilkår og betingelser for reparasjon av felger er akseptert ved innlevering

Felg med dekk og utstyr

Felg leveres fortrinnsvis uten komponenter eller dekk. Leveres felgen med dekk, fastmontert utstyr som ventiler, dekktrykksensorer etc, er vi ikke ansvarlig for skader eller lekkasje på disse, pristillegg kan forekomme for demontering montering.

Betaling - fakturering

 Alle reparasjoner betales før utlevering eller senest 10 dager etter reparasjon er ferdig.

Tilbakesending - Retur

Forsendelser som ikke benytter vår inkluderte frakt, må forsendelse betales i forkant før de sendes ut i lag med reparasjonen.

Transportskader

Ved skader på forsendelse må transportør kontaktes direkte av kunde, Haugesund Dekkhotell er fritatt all ansvar ved transportskader.

Felger som skal hentes av kunde

Alle reparasjoner av felger må hentes senest 10 dager etter de er ferdig reparert. Etter denne fristen må vi beregne lagring, for tiden er dette kr 500 pr påbegynt uke.

Felger som ikke er  betalt eller hentet innen 3 måneder, vil i sin helhet bli Haugesund Dekkhotells eiendom. Opprinnelig faktura må allikevel betales.

Garantier / reklamasjon

Det gis 12 måneder garanti på lakkerte felger som er reparert av oss. Skader eller normal slitasje dekkes ikke, ei heller bruk av kjemikalier eller groper i gods. All reklamasjon skal gjøres med besiktigelse hos oss og av våre folk. Erstatning kan være ny rep eller del av reparasjon.

Klage på reparasjon må gjøres ved henting, eller skriftlig innen 24 timer etter varer er hentet/utlevert ved forsendelse.

Ved reklamasjon på utførte jobber må de rettes skriftlig omgående etter det reklamerte er oppdaget, Haugesund dekkhotell kan ikke stilles ansvarlig for annen slitasje i reklamasjonstiden.

Delte felger og sveising av felger: 

Vi reparerer ikke felger som kreves at de må deles, slik som skrudde felger. Vi kan utføre reparasjon om deling ikke kreves. Vi foretar heller ikke sveising av felger som har sprekker ol.

Hva kan repareres og hvilket resultat kan en få

De fleste felger lar seg reparere og få en fin overflate, men ikke alle felger lar seg utbedre. Noen av skadene avdekkes ved besiktigelse på bilder eller på plassen at reparasjon ikke lar seg gjøre.

Annet oppstår etter at reparasjonen er startet, det kan være kvaliteten på godset eller sprekker som kommer til syne eller skadene er for dype til å få ferdigstilt eller godt resultat. En kan også oppleve ved polerte felger at det polerte feltet får en større flate etter fresing og det kan bli forskjeller fra opprinnelig / ny felg.

Fargeforskjeller ved reparasjon kan forekomme ved reparasjon av eksempel 1 felg, anbefaler gjerne 2 på en side. Rustskader/irr, sprekker som dukker opp under prosessen.

Haugesund dekkhotell tar forbehold og er ikke ansvarlig økonomisk for slike hendelser, men vil gjøre det ytterste for at slikt unngås.

Vi foretar ikke sveising av felger om det kreves, om det viser seg at felg har sprekker, da stopper vi oppdraget og vil ikke dekke noen erstatning for ikke fullført jobb.

Oppretting

I tilfeller hvor det lar seg gjøre å rette felgene, gjør vi forsøk med å få det så optimalt som mulig med vår erfaring og utstyr. Ikke alle felger lar seg gjøre å bli 100% runde, dette er avhengig av utgangspunktet og kvaliteten på aluminiumen. Ved oppretting av framsider kan det bli merker i aluminium/lakk.

Skulle det oppstå sprekker i felgen under slikt arbeid, stopper vi oppdraget da vi ikke foretar sveising av felg. Haugesund Dekkhotell er ikke økonomis ansvarlig i slike tilfeller.

Erstatning

Ved innlevering og bestilling av oppdraget, aksepteres en at ting kan skje og at det ikke lar seg reverseres av en påbegynt utbedring, lar felgen seg ikke repareres tilfredsstillende eller i verste fall bli ødelagt. Kan ikke Haugesund Dekkhotell stilles til økonomisk ansvar, uten at det er dokumentert at vi har opptrådt grovt uaktsomt.